Brev:
Mælk og putteritual
23. november 2012
Alder:
8 mdr.
Mælk og putteritual
Kære Helen,
1000 tak for dit gode svar - det sætter jeg stor pris på! :-)
Det bekræfter at vi allerede har gjort mange af de rigtige ting, og at man skal lytte til sin barn og sin mavefornemmelse.
Dejligt at høre at det er ok, at han bliver puttet med sin flaske eller ligger hos os - inden han skal sove.
Når han 'kun' må få 600 ml MME, så er det ikke nok til at dække hans behov for putning/trøst. Derfor har jeg taget lidt ekstra vand i nogle af flaskerne, så han får dækket behovet for MME - men ikke får for meget.
Typisk får han en flaske tidlig morgen, inden formiddagslur, inden eftermiddagslur og aften - 4 flasker ialt. Typisk drikker han 200-250 ml i hver flaske.
Hvis jeg giver ham det som rene måltider, så vil han få for meget MME - ikk? Hvad anbefaler du? Vi giver ham så meget alm mad vi kan, men ønsker ikke at tvinge det i ham, når han afviser det af flere omgange.
Glad for at høre at det er ok med små måltider, det passer ham meget bedre, end de store hovedmåltider.
I hans alder, er det så ok at man ikke har et sang/godnat historie ritual i forbindelse med aftensøvn, men måske synger/læser inden flasken gives? Og, er det ok at man ikke vækker dem for at børste tænder efter de har spist?
Hvad tænker du ville være et godt putteritual i den alder?
På forhånd tak,
Hilsen
Maria